سامانه تحت وب مدیریت تعمیرات ویرا
در گذشته تعمیرکاران هر صنف با دفتر، قلم و کاغذ تمامی مراحل تعمیر را یادداشت می کردن و حساب و کتاب ها نیز به همان روش سنتی انجام می شد یا اینکه پروسه تعمیر طولانی نبود و بصورت ذهنی انجام می شد. برای مثال در تعویض چراغ اتومبیل مدت زمان کمی نیاز است و مشتری معمولاً منتظر می ماند تا تعمیرکار لامپ سوخته را تعویض کند. در نهایت تعمیرکار خودرو، حساب کتابی ذهنی انجام می دهد و از مشتری مبلغی را دریافت می کند.
این روند مشکلاتی دارد که به آن ها اشاره می کنیم:
- تعمیرکار در طول روز چه کالاهایی را استفاده کرده است؟
- در طول روز مبلغ های دریافتی از مشتری چقدر بوده است؟
- اگر چند تعمیرکار وجود داشته باشد، هر تعمیرکار از چه کالاهایی برای تعمیرات خود استفاده کرده است؟
- اگر کرایه پیک موتوری یا … در تعمیر توسط تعمیرکار پرداخت شده باشد این هزینه ها چقدر و چطور پرداخت شده است؟
- چه مقدار از مبلغ های دریافتی از مشتریان نقد و بانکی بوده است؟ اگر بانکی بوده به هر حساب چه مبلغ هایی واریز شده است؟
- اگر مشتری آشنا بود و تقاضای پرداخت در چند چک را داشت به چه صورت حساب بسته شود؟
- اگر یک نفر چندتا وسیله تعمیری با خود بیاورد و همه آن ها را خواست یکجا پرداخت کند به چه صورت است؟
- ممکن است مشتری بارها مراجعه داشته باشد و برای هر مراجعه اطلاعات ثبت شود.
- کنترل کیفی انجام شود و بعداز تست نهایی تحویل مشتری شود.
- بانک اطلاعاتی از شماره های تلفن مشتریانی که به تعمیرگاه مراجعه کرده اند وجود ندارد.
- تعمیرکار معمولاً روی کاغذ اطلاعات تماس و گفته های مشتری را یادداشت می کند و احتمال این وجود دارد که کاغذ مخدوش یا گم شود.
- مشتری می خواهد بداند پروسه تعمیر چقدر زمانبر است؟ تعمیر در چه مرحله ای قرار دارد؟ هزینه تعمیر چقدر است؟
- مشتری بتواند خودش قبل از مراجعه به تعمیرگاه اطلاعات لازم را ارسال کند و اگر تعمیرکار تأییدیه انجام کار را بدهد حضوری مراجعه کند.
شاید موارد دیگری هم باشد که در اینجا ما به مهم ترین آن ها اشاره کردیم. به همین دلیل یک تحلیل کامل بر روی این مساله داشتیم و پروسه تعمیرات را بگونه بررسی کردیم که این برنامه بتواند برای تمام اصناف قابل استفاده باشد. بیشترین آن ها سرویس کارها و تعمیرات لوازم خانگی، تعمیرات تلفن همراه و موبایل، تعمیرات اتومبیل و خودرو، تعمیرات لوازم الکترونیکی، تعمیرات دوربین های مداربسته، تعمیرات کامپیوتر و پرینتر و … هستند.
اولین محصول نرم افزاری و تحت وب شرکت ایمن گستر اطلاعات ویرا، سامانه مدیریت تعمیرات ویرا است. سامانه مدیریت تعمیرات ویرا توسط تیم توسعه و طراحی وب برنامه نویسی شده است. این محصول قابل اجرا بر روی سرور اختصاصی یا سرور مجازی است. همچنین امکان فروش محصول بصورت اجاره ماهیانه وجود دارد. که به شما اجازه می دهد بتوانید بصورت اختصاصی چه تحت وب یا تحت شبکه خودتان از آن استفاده کنید. تهیه سرور می تواند بر عهده خریدار باشد و باید حداقل نیازمندی هایی که شرکت معرفی می کند را دارا باشد.
از جمله قابلیت های برنامه مدیریت تعمیرات ویرا:
- مدیریت مشتریان
- قابلیت ثبت درخواست تعمیر
- مدیریت لیست تعمیرات با کد رهگیری منحصر به فرد
- مدیریت تعمیرکاران
- مدیریت کاربران سیستم (مدیر، منشی و …)
- تعریف سطوح دسترسی
- مدیریت اطلاعات پایه (تعریف دستگاه، برند، مدل، ایراد، متعلفات، خدمات، گارانتی و کنترل کیفی)
- مدیریت حساب های بانکی و نقدی
- قابلیت تعریف کالا و خدمات و دسته بندی های مربوطه
- تنظیمات برای تغییر قسمت های مختلف
- قابلیت استفاده از کیف پول الکترونیک
- قابلیت آپلود تصاویر در ثبت تعمیرات و درخواست تعمیرات
- قابلیت گزارش گیری و چاپ رسید مشتری
- قابلیت ثبت فاکتور، تخفیف و گزارش گیری و چاپ
- قابلیت ثبت پرداخت به روش های مختلف برای فاکتور
- گزارش از وضعیت مالی هر مشتری
- فرم ثبت کنترل کیفی و گزارش گیری
- گزارش از فاکتورهای ثبت شده توسط تعمیرکاران در بازه زمانی خاص
- گزارش از تراکنش های مالی با فیلترهای مختلف
- گزارش جامع از ریز عملکرد کاربران (مشاهده، حذف، ویرایش، اضافه، جستجو در هر قسمت از برنامه)
- قابلیت ثبت پیگیری مختلف با قابلیت ارسال پیامک برای تعمیرات
- قابلیت گزارش از حساب اشخاص بدهکار و بستانکار
- قابلیت دریافت و پرداخت برای هر شخص
- گزارش از موجودی حساب های بانکی و نقدی
- قابلیت انتقال وجه بین حساب ها
- قابلیت ثبت برداشت و واریز به حساب ها
- قابلیت اتصال به سامانه پیام کوتاه
- امکان ورود به سیستم از طریق پیامک
- امکان ارسال پیامک تاریخ تولد